Dersin Adı | Mimarlık ve Ütopyacı İmgelem |
Kodu | Yarıyıl | Teori (saat/hafta) | Uygulama/Lab (saat/hafta) | Yerel Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
ARCH 332 | Güz/Bahar | 3 | 0 | 3 | 4 |
Ön-Koşul(lar) | Yok | |||||
Dersin Dili | İngilizce | |||||
Dersin Türü | Seçmeli | |||||
Dersin Düzeyi | Lisans | |||||
Dersin Veriliş Şekli | - | |||||
Dersin Öğretim Yöntem ve Teknikleri | ||||||
Dersin Koordinatörü | - | |||||
Öğretim Eleman(lar)ı | - | |||||
Yardımcı(ları) | - |
Dersin Amacı | Dersin temel amacı mimarlıkta ütopya kavramını tanıtmak ve öğrencilere dijital çağda mimari ütopya fikirleri inşa etmek için gerekli olan entelektüel zemini kazanmalarına yardımcı olmaktır. |
Öğrenme Çıktıları | Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
|
Ders Tanımı | Ders, mimarlıkta ütopya ve çağdaş ütopya kavramı arasında bir eşik gibi hareket edecektir. Öğrenciler farklı alanlarda ütopyacı fikirleri takip ederek, mimarlık ve diğer disiplinler arasındaki muğlak sınırın keşfine çıkacaktır. |
Dersin İlişkili Olduğu Sürdürülebilir Kalkınma Amaçları | |
| Temel Ders | |
Uzmanlık/Alan Dersleri | ||
Destek Dersleri | X | |
İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri | ||
Aktarılabilir Beceri Dersleri |
Hafta | Konular | Ön Hazırlık |
1 | Giriş: Ders Yapısı ve Gereksinimleri | Link: http://www.waithinktank.com/A-Map-to-Utopia |
2 | Gezgin kavram olarak ütopya | Bal, M. (2002). Travelling Concepts in The Humanities: A Rough Guide, Toronto, s.24. (isteğe bağlı okuma) |
3 | 17. yüzyıl mimari ütopyaları | Ödev#1 |
4 | 18. yüzyıl mimari ütopyaları | |
5 | 19. yüzyıl mimari ütopyaları | Mitchell, W. (1996). City of Bits, Space, Place, and the Infobahn, The MIT Press, p. 22. (zorunlu okuma) |
6 | 20. yüzyıl ve ütopya | |
7 | 20. yüzyıl mimari ütopyaları | Friedman, J. (2000). The Good City: In Defense of Utopian Thinking, International Journal of Urban and Regional Research, p. 460-472. (zorunlu okuma |
8 | 20. yüzyıl mimari ütopyaları | Ödev#2 |
9 | 21. yüzyıl ütopyaları ve dijital çağ | Ödev#3 |
10 | 21. yüzyıl ütopyaları ve dijital araçlar | Hadid, Z. ve Schumacher, P. (2002). Latent Utopias, Introduction to: LATENT UTOPIAS - Experiments within Contemporary Architecture. Lectures & Interviews - Theorizing Architecture. Link: http://www.patrikschumacher.com/Texts/latent.htm (isteğe bağlı okuma) Ödev#4 |
11 | 21. yüzyıl ütopyaları ve açık kaynak | Link:http://www.openwikitopia.org/index.php?title=Main_Page Ödev#5 |
12 | 21. yüzyıl ütopyaları ve bilgisayar oyunları | |
13 | 21. yüzyıl ütopyaları ve çağdaş sanat | Ödev#6 |
14 | 21. yüzyıl ütopyaları ve Laboratuarları | Ödev#7 |
15 | Dijital çağda mimarın rolü | Ödev#8 |
16 | Kitapçık teslimi |
Ders Kitabı | |
Önerilen Okumalar/Materyaller | Mitchell, W. (1996). City of Bits, Space, Place, and the Infobahn, The MIT Press. İsteğe bağlı okuma listesi: http://utopyalab.com/2015/01/05/utopya-mimarlik-konusu-ile-ilgili-kitaplar-2/ Mimari ütopyalar hakkında internet sözlüğü: http://aporee.org/parole/ |
Yarıyıl Aktiviteleri | Sayı | Katkı Payı % |
Katılım | 16 | 20 |
Laboratuvar / Uygulama | ||
Arazi Çalışması | ||
Küçük Sınav / Stüdyo Kritiği | ||
Portfolyo | ||
Ödev | 8 | 50 |
Sunum / Jüri Önünde Sunum | ||
Proje | 1 | 30 |
Seminer/Çalıştay | ||
Sözlü Sınav | ||
Ara Sınav | ||
Final Sınavı | ||
Toplam |
Yarıyıl İçi Aktivitelerin Başarı Notuna Katkısı | 24 | 100 |
Yarıyıl Sonu Aktivitelerin Başarı Notuna Katkısı | 1 | |
Toplam |
Yarıyıl Aktiviteleri | Sayı | Süre (Saat) | İş Yükü |
---|---|---|---|
Teorik Ders Saati (Sınav haftası dahildir: 16 x teorik ders saati) | 16 | 3 | 48 |
Laboratuvar / Uygulama Ders Saati (Sınav haftası dahildir. 16 x uygulama/lab ders saati) | 16 | ||
Sınıf Dışı Ders Çalışması | 14 | 1 | 14 |
Arazi Çalışması | |||
Küçük Sınav / Stüdyo Kritiği | |||
Portfolyo | |||
Ödev | 8 | 3 | |
Sunum / Jüri Önünde Sunum | |||
Proje | 1 | 24 | |
Seminer/Çalıştay | |||
Sözlü Sınav | |||
Ara Sınavlar | |||
Final Sınavı | |||
Toplam | 110 |
# | Program Yeterlilikleri / Çıktıları | * Katkı Düzeyi | ||||
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 | Profesyonel düzeyde mimarlık hizmeti verir. | |||||
2 | Tasarım ve inşaat pratiklerinde karşılaşılan karmaşık problemlerin bireysel ve takım halinde çözümlerinde sorumluluk alır. | |||||
3 | Proje hizmetlerinin sağlanması süreçlerinde diğer disiplinlerle eşgüdüm ve işbirliği sağlamak için gereken yöntemleri kavrar. | |||||
4 | Mimari tasarım ve uygulama kaynaklı yöntemleri, kavramları ve teorileri anlar, yorumlar ve değerlendirir. | |||||
5 | Çevreye ve toplumsal meselelere duyarlı, farklı ölçeklerdeki mimari stratejileri üretir. | X | ||||
6 | Yapılı çevrenin üretimi süreçlerindeki çeşitliliği, küresel kültür ve tarihsel gelenekler ile yorumlayarak eleştirel bir kavrayış geliştirir. | X | ||||
7 | Yapı malzemelerinin, ürünlerinin ve bileşenlerinin yapı sistemleri içerisindeki performanslarına dair teorik ve teknik bilgiyi uygular. | |||||
8 | Güncel bilgi ve bilgisayar tabanlı iletişim teknoloji ve araçlarını kullanarak mimari fikir ve önerileri sözlü, yazılı ve görsel olarak sunar. | X | ||||
9 | Mimari sorunların çözümü için edindiği bilgi ve becerileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirip öğrenme gereksinimlerini ve süreçlerini yönlendirerek eleştirel düşünce ve tasarım üretir. | X | ||||
10 | Mimarlık alanında kendisini sürekli yenileme ve eğitme insiyatifini gösterir ve yaşam boyu öğrenme yaklaşımı geliştirir. | X | ||||
11 | Bir yabancı dili kullanarak Mimarlık ile ilgili bilgi toplar ve meslektaşları ile iletişim kurar ("European Language Portfolio Global Scale", Level B1) | X | ||||
12 | İkinci yabancı dili orta düzeyde kullanır. | |||||
13 | İnsanlık tarihi boyunca oluşan bilgi birikimini uzmanlık alanıyla ilişkilendirir. | X |
*1 Lowest, 2 Low, 3 Average, 4 High, 5 Highest